mandag 12. november 2012

Glimt fra utstillingen



Dette teppet startet som mnd blokker i Quiltelaget. Jeg bestemte meg tidlig for å bruke blokkene sammen med broderier jeg hadde arvet etter mormor. Etterkvart dukket det opp broderier/ monogrammer fra både mormor og oldemor. Tilslutt fikk jeg en duk med engelsk broderi etter min tante. Da teppet var ferdig  ble det litt av et familieklenodium. 4 generasjoner som sammen har laget et teppe i 2012. Synd de tre andre aldri fikk oppleve det...




Dette teppet heter "A girls day out" jeg skulle sy det som et resteteppe i ledige stunder, altså ikke noe tidkrevende.... Applikasjon tar tid, så det droppet jeg! I stedet skulle jeg fargelegge og brodere motivene... Ja, du har nok tenkt ditt allerede, og du har helt rett: Det tok EKSTREMT lang tid! Først fargelegge, så gjøre prosessen på nytt med våt pensel og tilslutt sy rundt! Har aldri brukt så lang tid på et teppe før, men fint ble det. Under ser du noen detaljer. Teppet er quiltet av Anne Rønningen.



2 kommentarer: